Het is zeer warm. De combinatie van hoge temperaturen en luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte. Vooral ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid kunnen hierdoor gezondheidsklachten krijgen. Echter bij zware lichamelijke activiteit kan iedereen klachten krijgen, zoals uitdroging en oververhitting. De hittekracht komt komende dagen 's middags uit op 8 tot 10 en Het Nationaal Hitteplan van het RIVM is van kracht. De komende dagen wordt het nog warmer. Vanaf vanmiddag tot en met ten minste vrijdag geldt voor het midden en zuiden code oranje voor extreme hitte. Extreme hitte kan gevolgen hebben voor de gezondheid, ook voor gezonde mensen, vooral bij fysieke inspanning. De hittekracht komt vanaf vanmiddag in het midden en zuiden uit op 9 à 10. In het noorden geldt vanaf vanmiddag code geel voor zeer warm weer. Komende nacht is in grote steden in het zuiden is de temperatuur ook hoog, deze komt niet beneden 20°C. Vanaf vanmiddag tot en met ten minste vrijdag wordt het met uitzondering van Groningen, Friesland en Drenthe en de Waddeneilanden extreem heet met maximumtemperaturen van 33-37°C. In grotere steden ligt de temperatuur 's nachts tussen 22 en 27°C. In Groningen, Friesland en Drenthe geldt vanaf vanmiddag code geel. Hier wordt het in de middag 28-33°C. In grotere steden daalt de temperatuur daar 's nachts tot rond 20°C. Uitgifte: 24/06/2026 05:06 uur LT
Met een optreden in RTL Boulevard afgelopen november liet Anouk al horen dat ze met haar nieuwe muziek terug ging naar de basis: rockmuziek. Inmiddels heeft de 49-jarige zangeres een gloednieuw album aangekondigd dat op 11 april verschijnt onder de titel 'Set this Thing on Fire'. Voor de eerste single 'Where the Mind goes' werkte Anouk met Thomas Azier, met wie ze eerder al de singles 'It’s a new Day' en 'Million Dollar' schreef. Dus nu 'Where the Mind goes' LOKSCHIJF.